Πέμπτη 3 Απριλίου 2008

Διδακτική Προγραμματισμού ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ ή ΙΣΟΔΥΝΑΜΗ με τη Διδακτική Πληροφορικής;

Ο προγραμματισμός αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θέματα του γνωστικού αντικειμένου της Πληροφορικής που απασχόλησε και απασχολεί την εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα.
Η πλειονότητα των ερευνητικών μελετών που απαντώνται στη βιβλιογραφία εξετάζουν θέματα που αφορούν (i) σε δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές σε βασικές έννοιες και δομές του προγραμματισμού, (ii) σε σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμματιστικών περιβαλλόντων και διαδικτυακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που επιδιώκουν να υποστηρίξουν και να διευκολύνουν τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία σε θέματα προγραμματισμού και (iii) σε διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στη διδακτική πράξη και αξιοποιούν χαρακτηριστικά σύγχρονων θεωριών μάθησης.

Όμως Πληροφορική σημαίνει μόνο Προγραμματισμός; Υπάρχουν προσπάθειες που εξετάζουν άλλα θέματα;

Μόνο ένας μικρός αριθμός προσπαθειών αφορά σε άλλα θέματα της Πληροφορικής και εστιάζεται κυρίως στο πλαίσιο εισαγωγικών μαθημάτων πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδεικτικά θέματα είναι: παρανοήσεις και διδασκαλία θεμάτων σχετικά με την αρχιτεκτονική υπολογιστών, η σχεδίαση βάσεων δεδομένων, η οργάνωση διαθεματικών εργασιών και γενικότερα η υποστήριξη του έργου του εκπαιδευτικού μέσω μαθησιακού υλικού, εργασιών και λειτουργιών διαχείρισης της τάξης.

Σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να δημοσιοποιούν τις προσπάθειες που κάνουν στη διδασκαλία διαφόρων θεμάτων της Πληροφορικής ώστε μέσα από εμπειρικές μελέτες να αρχίσουν να προκύπτουν συμπεράσματα και προβληματισμοί για τη Διδακτική της Πληροφορικής και όχι μόνο τη Διδακτική του Προγραμματισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: